martedì 9 ottobre 2012

Madeleines con gorgonzola e nocciole...Madeleines sa gorgonzolom i lesniikom...




Sono così emozionata ! A giorni dovrebbe iniziare la mia collaborazione con una rivista di cucina on line...ve ne parlerò, ovviamente ! E' una piccola cosa ma io ne sono felicissima...non sarà mica il sogno che vi ho raccontato l'altra volta ?
Con queste Madeleines salate volevo festeggiare in anticipo !

Strasno sam uzbudjena ! Ovih dana treba da pocne moja saradnja sa jednim casopisom o kuvanju i putovanjima on line...pricacu vam o tome, naravno ! Znam da se radi o maloj stvari ali ja se osecam kao da sam na sedmom nebu...mozda je to ono sto je onaj prethodni san hteo da mi kaze?
Ove Madlene su da nazdravimo unapred !



Per circa 50 mini Madeleines :

3 uova
120 g di gorgonzola piccante
60 g di granella di nocciole
15 g di parmigiano grattugiato
150 g di farina
1 cucchiaino raso di lievito in polvere
4 cucchiai di burro
sale, pepe


 
Za manje-vise 50 komada :

3 jaja
120 gr malo starije gorgonzola (moze i roquefort ili bilo koji “bleu”)
60 gr krupno mlevenih lesnika (malo prepecenih)
15 gr rendanog parmezana
150 gr brasna
1 ravna kasicica praska za pecivo
4 kasike putera
so, biber






Tagliare il gorgonzola a dadini piccolissimi.
Sciogliere il burro.
Mescolare la farina e il lievito.
Montare le uova intere insieme al parmigiano. Aggiungervi il gorgonzola, le nocciole, la farina con il lievito e il burro fuso. Salare, pepare e mescolare molto bene. Lasciar riposare nel frigorifero per almeno 1 ora.



Iseckati gorgonzolu na sitne kockice.
Rastopiti puter.
Pomesati brasno sa prasio za pecivo.
Umutiti cela jaja sa parmezanom. Dodati kockice gorgonzola, lesnik, brasno sa prasio za pecivo i rastopljeni puter. Posoliti, pobiberiti i dobro promesati. Ostaviti u frizideru najmanje 1 sat.






Aiutandovi con un cucchiaino ( e un dito ovviamente...cela va sans dire...!) riempire gli stampini per Madeleines (io uso quelli in silicone ma se preferito potete usare anche quelli antiaderenti...in alluminio...quelli in ferro di una volta...naturalmente, li dovete imburrare in tal caso) ma non troppo.
Cuocete le Madeleines nel forno precedentemente riscaldato a 200° per 10 minuti. 


Uz pomoc kasicice (i prsta, naravno...cela va sans dire,kako bi rekli Francuzi !) napuniti modlice za Madeleines (ja koristim silikonske ali mozete koristiti one koje imate...od teflona, aluminijuma, gvozdja...naravno u tom slucaju morate da ih podmazete puterom) ali ne preterano.
Pecite ih u rerni koja jeprethodno zagrejana na 200° najvise 10 minuta.







Sono ottime appena fatte...il tempo di sformarle...con un bicchiere di vino bianco frizzante...
p.s  le varianti sono innumerevoli...a me piace tantissimo quella con il foie gras e i fichi secchi (5-6). Certo, 120 g di foie gras  è un’impresa economica non indifferente ma potete sostituirlo con un buon paté di fegato e tagliarlo a pezzettini...oppure, sostituire il paté con i cubetti minuscoli di pancetta.



Bozanstvene su cim se izvade iz rerne...tek toliko koliko je vremena potrebno da ase izvade iz kalupa...tope se u ustima...uz casu dobrog belog vina (ako volite, moze i neko penusavo..)
p.s. varijanti ima nebrojano...ja strasno volim onu gde se stavi 5-6 suvih smokvi i foie gras...Naravno, 120 gr dzigerice od kljukane guske je dosta vazan finansijski poduhvat ali sasvim je ok i kada se stavi neka dobra pasteta iseckana na kockice..ili, sitno seckana slaninica.







23 commenti:

  1. Una vera prelibatezza. Veramente originale come idea.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Grazie Fabiano ! Magari abbinando il famoso Punto .g.? Che te ne pare?

      Elimina
    2. Bisognerebbe provare. Potrebbe essere un'idea

      Elimina
  2. Morala sam glasno da pročitam sastojke za ove užitke i "mmm" :)
    Baš super receptić!
    Pošto još uvijek nemam modlice, da li bi nešto moglo da se izvede bez njih?

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ovo je bas poteze pitanje...! Mogla bi da pokusas da ih pravis uz pomoc dve vlazne kafene kasicice i da ih stavljas na pleh na kome je naravno papir za pecenje...? sta mislis ?

      Elimina
    2. Hm... Pa to mi je palo na pamet, ali kako ih ranije nisam pravila, a imam u planu već dugo :), onda ne znam uopšte da li je tijesto previše žitko da bih to radila bez modlica...
      Ako se ohrabrim ovih dana da isprobam ovaj način, javiću šta sam saznala :) Ako ne bude izvodljivo, nema mi druge nego da svratim do neke radnje i obezbijedim sebi sredstvo za rad :)
      Hvala na brzom odgovoru!
      I stvarno izgledaju mnoogo primamljivo :)

      Elimina
    3. Nije to zitko...pogotovo kada ga izvadis iz frizidera...naravno nije kao pogacice sa cvarcima, ali mislim da bi se to sa dve vlazne kasicice moglo izvesti...samo nemoj da ih prepeces, onda zaista nisu nizasta..cak i da su malo bledunjave, bolje je nego da se prepeku...
      bas sam sada radoznala..ako ne nadjes modlice za njih, mogu ja da ti ih donbesem kada budem dolazila sledeci put u beograd...

      Elimina
    4. Vidim da nas ima više koji nemamo modle :) To za mafine mi je još jedna ideja, pa ću kombinovati :)
      Inače, hvala za ponudu, baš sam se obradovala i raznježila :)
      Ali, moj problem nije što ne mogu da ih pronađem...
      Nego... zavjetovala sam se sebi da neću kupovati više kuhinjske stvari, emotivno se vežem za svaku stvar (znam da to nije baš najnormalnije), a obično ih sve ostavim tu gdje ih i kupim... Ali vidjeću da pronađem silikonske, to bi već bila druga priča :)
      U svakom slučaju grazie mille :) i javiću rezultate
      Pozdrav!

      Elimina
    5. Ma hajde molim te...zbog modlice ...ako teba donecu ti...! Ma ni ja nisam u stanju da odolim nicemu sto je za kuhinju vezano ali moram da priznam da ono sto kupim onda i koristim...ali razumem te potpuno! Ove silikonske su zaista sjajne, ima ih i vecih i manjih...
      Cekam rezultate...

      Elimina
  3. Ma che bella ideaaa!! Quanto mi piace! Ma secondo te posso farli negli stampini da muffins? Quello per la madeleins non ce l'ho :-(
    Un bacione
    p.s. felicissima per la tua collaborazione, sei brava e lo meriti :-)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. se proprio vuoi...sono un pò larghetti quelli da muffins, magari ci metti solo un dito d'impasto e con il dito bagnato lo pareggi..Guarda che sono sicura che in un negozio fornito di Napoli li trovi...oppure li ordini...
      grazie Rosalba, sei veramente gentile...!

      Elimina
  4. Čestitam! Neka je sa srećom za tu saradnju!
    A poslužiću se radi i ovim slanim madlenama, deluju fantastično (šta mi radiš sa ovim slanim verzijama slatkih klasika!)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Hval, hvala...evo i link:
      http://honestcooking.it/madeleines-con-gorgonzola-e-nocciole/
      Sta ti radim..? Pa mucim te...! A i faktor iznenadjenja je bitan !

      Elimina
  5. nuooooo....ma sai che io non le ho mai fatte???? Mi manca proprio questa preparazione, ma mi sa che mi sto perdendo molto!!!! Gorgonzola e nocciole....ho fame!!!!
    Grande Marina...festeggio con te la tua collaborazione!
    Un abbraccio

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Grazie, grazie...! Se riuscissi a trovare una collaborazione a pagamento sarebbe veramente, ma veramentissimamente una figata...come si dice a Roma !!
      Queste qua veramente finiscono in un lampo...le offro spesso insieme all'aperitivo...anche con la pancetta e i fichi secchi sono molto sfiziosi...
      Kiss

      Elimina
  6. ciao marina che bel blog che hai, complimenti...mi sono unita ai tuoi lettori...spero verrai a trovarmi:

    dolcementeinventando.blogspot.it

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Grazie Ale ! benvenuta...certo che vado a trovarti ! A presto!

      Elimina
  7. Kako mi vreme nije dozvoljavalo da obilazim blogove, konačno ugrabih malo i dođoh do Vašeg bloga, a kakvih tu sve divota ima... Bravo!
    Ovaj recept spremam, samo cu lešnike zameniti orasima, to trenutno imam :)

    Pozdrav!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Hvala ti Ana...ni meni u poslednje vreme nije bilo dosta vremena da napisem neki post...moracu to da nadoknadim jos koliko odmah ! S vremena na vreme ja zvirnem u tvoj blog, i kod tebe ima interesantnih stvari...tvoje fotografije su na dosta visokom nivou..!!
      Ne bi trebalo da je lose ni sa orasima premda ja licno vise volim lesnik...
      Pozdrav

      Elimina
  8. Ciao Marina,bellissime madeleines..ne sento il profumo e ne pregusto il sapore! Proverò presto a mettermi all'opera! ho trovato il tuo blog su Sale & pepe e sono venuta subito a ciacciare e ad iscrivermi! Se ti va,vieni pure a ciacciare sul mio http://lericettedellakety.blogspot.it A presto!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ciao Kety,benvenuta sul mio blog..sono tornata dopo un periodo di assenza e mi fa piacere trovare le persone nuove. Certo che andrò a curiosare nel tuo blogg,
      a presto

      Elimina
  9. Definitivno svi kuburimo sa tim modlicama ya madlene, evo ovo je treci recept koji sam obelezila u poslednjih mesec dana, a kalup jos nisam kupila...uzas. Ovo su zalogaji po mom ukusu!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. sa velikim zakaasnjenjem...jel' si pronasla kalupcice? naravno covek madlene moze da pravi i u nekim drugacijim modlicama...moze cinimi se cak i kasicicom da ih pravi..naravno uz dosta strpljenja...

      Elimina