giovedì 20 settembre 2012

Involtini di melanzane e ceci...Rolnice od patlidzana i leblebija...




Il viaggio in Portogallo è stato bellissimo...forse per un pizzico troppo bello visto che da un mese non riesco a trovare pace...non riesco a tornare nel mio quotidiano...non riesco a concentrarmi su nulla ! Ormai ho fatto anche il compleanno tondo...l’ho festeggiato in Toscana con gli amici di Belgrado sparsi per il mondo...l’ho festeggiato anche a Roma con una cena a casa mia...alla fine l’ho festeggiato anche a Belgrado con i parenti e con mia mamma (anche per lei una cifra tonda !) Adesso, la splendida cinquantenne potrebbe anche appendere “la petite robe noire” nell’armadio e iniziare la nuova stagione....

Come avevo detto iniziando il post...il Portogallo è stato una scoperta...aspettata ma anche una sorpresa...in positivo, si intende...ma ho scoperto una cosa che mi ha sconvolto : NON SI MANGIANO LE MELANZANE IN PORTOGALLO !!!! O meglio: si mangiano pochissimo...al mercato di Porto ci sono (1 banco su 15 !) ma in 15 giorni non ho visto un ristorante, una trattoria..un qualsiasi qualcosa con le melanzane !!!! Era il mio tormentone del dopo viaggio: come mai? perché? La spiegazione di stampo storico – culturale – geografico...?
Qualcuno ha un idea ?
Visto che io adoro le melanzane e nonostante il mio rapporto molto, ma molto conflittuale con il caldo estivo sono sempre triste, sconsolata e disperata all’idea che l’estate finirà anche quest’anno e con l’estate anche la stagione delle melanzane...E’ vero che ormai si trovano tutto l’anno ma quelle di dicembre hanno soltanto la forma della melanzana...il sapore si ferma sempre verso la fine di settembre. Quindi, questa ricetta semplicissima è un po’ il mio saluto alle vacanze ormai dietro le spalle e un abbraccio grande a tutti i miei amici ritrovati !


Letovanje u Portugalu je bilo prelepo...mozda za dlaku suvise lepo jer vec skoro mesec dana nisam u stanju da se smirim...da se vratim u svakodnevnicu...ne mogu da se skoncentrisem ninasta ! Prosao je i ovaj “jubilarni” rodjendan proslavljen prvo u Toscani sa beogradskim prijateljima sto iz Beograda sto iz “belog sveta”...pa onda u Rimu jednom vecerom za rimske prijatelje i na kraju u Beogradu sa rodbinom i naravno sa mamom koje je isto kao i ja proslavila “jubilarni” rodjendan ! Vreme je dakle da kao nova pedesetogodisnjakinja vratim “malu crnu haljinu”  na vesalicu i da se bacim u jesenju sezonu  
Ko sto sam rekla na pocetku Portugal je bio zaista jedno veliko otkrice...ocekivano ali i neocekivano..u pozitivnom smislu, naravno...a otkrila sam i jednu cinjenicu koja me je potpuno   bacila u ocajanje...poremetila mi je gastronomsku ravnotezu : U PORTUGALU SE NE JEDE PLAVI PATLIDZAN !!!! Ili preciznije: jede se strasno malo...na pijaci u Portu ga ima (1 tezga od 15 !) ali za 15 dana ga nisam videla na jelovniku nigde, ni u jednom restoranu, kafani...kiosku...na slici ! Od kada sam se vratila pokusavam da pronadjem neki razlog jer razlog mora da postoji...istorijske...kulturne...gastronomske prirode !!
Da li neko od vas ima neku ideju?
Imajuci u vidu da ih ja obozavam a da sam i pored toga sto stalno ratujem sa letnjim vrucinama duboko nesrecna i neutesna kada se leto primakne kraju jer svake godine pa i ove...sa krajem leta prestaju i patlidzani...ovaj jednostavan i brzi recept je moj pozdrav letovanju koje je vec dobro iza nas ali je isto tako i pozdrav i veliki poljubac svim prijateljima, starim i novim...da se lepo druzimo i od ove jeseni !


Per 10 involtini:
2 melanzane lunghe
1 barattolo di ceci già cotti (ovviamente, potete anche metterli ammollo per una notte e poi cuocerli )
2-3 cucchiai di olive nere snocciolate (taggiasche, greche, baresane, marocchine...insomma, quelle che vi piacciono...)
1 cucchiaio di mandotle tritate
sale, pepe, origano (possibilmente quello Calabrese...il migliore in assoluto, secondo il mio modesto parere naturalmente)
olio extravergine d'oliva
qualche fico fresco per decorare

Za 10 rolnica:
2 dugacka i uska plava patlidzana
1 konzerva vec skuvanih leblebija (naravno, moze i pasulj...)
2-3 kasike crnih maslinki ociscenih od koscica (recimo grcke ili neke iz Maroka...)
1 kasika mlevenog badema
so, biber, origano (ja ga donosim sa juga Italije...ali sad da ne preterujemo)
maslinovo ulje
koji komad svezih smokvi za ukras



Affettare le melanzane abbastanza sottilmente per lungo. Scaldare un filo d'olio in una padella antiaderente e friggervi le melanzzzane da tutte e due i lati.

Iseci patlidzane dosta tanko i uzduz. Proprziti ih na jako malo zagrejanog maslinovog ulja u teflonskom tiganju sa obe strane.



Frullare con il mixer a immersione i ceci aggiungendo un filo d'olio extravergine d'oliva. Aggiustare di sale e di pepe, aggiungere l'origano secondo i vostri gusti e mescolarvi le olive tritate grossolanamente e le mandorle.


Izmiksovati leblebije stapnim mikserom sa malo maslinovog ulja. Posoliti i pobiberiti, dodati origano po ukusu i umesati prethodno iseckane maslinke i badem.



Salare un poco ogni fetta di melanzana e spalmare la mousse di ceci sopra...

Posoliti malo svako parce patlidzana i premazati ga kremom od leblebija...


Arrottolare gli involtini...

Zaviti rolnice...



Farli riposare nel frigorifero per almeno 3-4 ore e decorarli secondo il gusto. A parte che adoro i fichi freschi, trovo che il dolce della frutta si sposi abbastanza bene con il resto...Serviti cosi interi, ovviamente bisogna mangiarli con la forchetta. Però, se li tagliate a tronchetti con un coltello molto affilato, decorate con un fico lo stesso i fermate tutto con uno stuzzicadenti diventano dei finger food degni di un buon aperitivo...

Ostaviti rolnice u frizideru najmanje 3-4-sata i ukrasiti ih po ukusu. Na stranu sto ja obozavam sveze smokve, nalazim da se i slast smokvi slaze dosta dobro sa ostalim ukusima...Ako ih sluzite ovako cele neophodna je viljuska. Ali, ukoliko ih isecete jako ostrim nozem na male cilindre, ukrasite parcencetom smokve i fiksirate cackalicom pretvorice se u finger food vredan nekog dobrog aperitiva....






36 commenti:

  1. Ricetta interessante!
    Le melanzane le amo anch'io e soprattutto d'estate perchè è la loro stagione.
    Non so perchè in Portogallo non ci siano..eppure il sole c'è!
    Felice di conoscere il tuo blog!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ciao Laura! Benarrivata sul mio blog...spero che ci tornerai spesso !
      Secondo me (parlando di melanzane) si tratta del gusto amarognolo che fin dall'inizio non era piaciuto...magari mancava l'acqua e venivano troppo amare...e più tardi, trattandosi di un paese molto chiuso non sono entrate a fare parte della cucina di tutti i giorni...chissà...?
      Vedo che partecipi al blog di Patty con i maritozzi...anche a me piacerebbe partecipare ma, pur essendo una grande amante del cinema, non riesco a trasformarmi in un film e poi in una ricetta...magari se mi concentro meglio...certo, con Julia & Julie mi hai "fregato"...era una delle idee !

      Elimina
  2. Prije svega iako kasnim želim sve naj, naj bolje za rođendan ! Malu crnu haljinicu ne vraćaj na vješalicu, neka uvijek bude tu negdje, barem u pričuvi :)
    Portugal mi je još uvijek na listi želja i nadam se da će konačno doći na red. Tko god je bio oduševio se, evo i ti sada stižeš sa krasnim dojmovima.
    Zašto tamo ne jedu patliđan odnosno slabo ga jedu , ne znam, ali znam da me ta činjenica sada iznenadila jer mi nekako baš pripada tome podneblju.
    U svako slučaju ja bilježim tvoj recept za rolnice, posebno za ovo punjenje koje mi je fenomenalno. Lijepo si ga servirala,jako mi se sviđa i smokvica na vrhu, baš ih i ja obožavam.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Hvala Branka...za cestitanje nikada nije kasno ! Ne brini za "malu crnu", na vesalici je samo da se ne bi izguzvala...za pet minuta sam ja spremna da je ponovo obucem !
      Vidim ja da nas dve delimo naklonost prema svezim smokvama...ja ih volim i u kombinaciji sa mesom...
      Hvala...poljubac stize iz Rima !

      Elimina
  3. Ma davvero interessante questo abbinamento, io poi amo, come te le melanzane e, se possibile, ancor di più i ceci ;-) E poiché le melanzane, a differenza del Portogallo, non mancano mai a casa mia...per stasera ti copio la ricetta, grazieeeee ;-)
    A presto
    p.s. ho risposto alle tue domande sul mio blog, ma ti ho copiato e incollato quanto scritto anche qui :-)

    "Ciao Marina! La gelatina (raffreddata) io l'ho versata sulla crema già bella fredda di almeno un'ora di frigo, una volta spalmata per bene ho poi rimesso il cheesecake in frigo per altre 2 ore, poi l'ho tolto dallo stampo a cerniera e, fino al suo completo utilizzo, la gelatina non s'è staccata. Io non sono brava con i dolci, ma questa ricetta l'ho trovata perfetta, e poi Ada e la mamma sono una garanzia :-)
    Grazie per essere passata, alla prossima :-)"

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Copia, copia...mi piace quando le mie ricette finiscono sulle varie tavole in giro per l'Italia e del mondo...
      Un bacio, a presto !!!
      p.s. grazie della risposta...era un mio dubbio perché a mia madre la gelatina che mette sul paté di fegatini si stacca sempre...

      Elimina
  4. Marina, da znaš da nikada nisam koristila leblebije u kuhinji i evo spremam se uskoro da pravim jednu istočnjačku večeru gde će one biti glavni sastojak u raznim kombinacijama. Jedino moram da se raspidam da li postoji neka razlika u kvalitetu kod nas kad se one potapaju ili d aih kupim u konzervi. Patlidžan znam da voliš, kao i ja i evo mi već drugi dan jedemo ratatuj nakrcan patlidžanom. Suprug koji kaže da ga ne voli ga tu jede i ne smeta mu. Smokve i bosiljak su kao šlag na torti.

    ps skup je u nedelju, 23 pa ako možeš skokni

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Jelena, sta da ti kazem osim da je razlika kao nebo i zzemlja ! kada se radi o ovakvim stvarima gde ih miksujes i mesas sa ddrugim stvarima ja koristim iz konzerve ali u drugim slucajevima kupim one suve i onda ih stavim da nabubre u vodi. Bitno je da se obavezno u vodu stavi malo sode bikarbone koja sluzi da omekne ta njihova kozica koja voli u protivnom da ostane nekako hartijasta...i da se one u vodi drze najmanje 10 sati...ja ih stavim u vodu pre vecere i onda ih kuvam sledeceg dana posle podne. Od njih se pravi i divna corba u stilu corbastog pasulja samo sto se ne stavlja meso kao kod nas nego povrce pa se polovina ispaasira i u tome se skuvaju neki domaci rezanci, onako siroki...
      Ma ko ce patlidzanu da odoli..!??? Zasto bi tvoj muz bio izuzetak ?
      p.s. rozen torta je pri kraju i onako je cinculiramo, sto se vise priblizava kraju mi se guramo ko ce pre...!
      p.p.s bilo bi lepo da skoknem do Ade ali bice zaista tesko..lepo se provedite !

      Elimina
    2. Marina, znači postoji razlika između onih gotovih i kad ih natapaš. Znači natapanje je bolje? Nemam ja pojma. Moram da pitam devojke sutra koju marku one koriste ili ako kupuju imaju li prouzvođača ili radnju na meru gde ih nabavljaju.
      ps recept je na blogu...za dalje uživanje

      Elimina
    3. Gledaj...ako neko ne zna da se radi o leblebijama izvadjenim iz konzerve (I DOBRO ISPRANIM DA SE NE OSECA MIRIS KONZERVANSA)i ukoliko ihti spremis po nekom indijskom receptu koji je prepun zacina...nece se to ni osetiti...Onaj ko zna i ko se u leblebije razume (pazi sad, kao da se radi o ne znam cemu a ne o leblebijama !)i ko ih cesto jede, naravno da ce ti reci da su bolje kada ih natapas u vodi...Ako ti kuvas neku corbicu pa je njena car u dugom kuvanju i natapanju u mirise, onda je to nesto drugo..
      Samo cool....
      p.s. studiram ga...

      Elimina
    4. Hvala Marina, tek sad sam videla odgovor. Juče sam se zaprepastila da kod nas 500g leblebija košta preko 400 dinara, to mu dođe da je kilogram leblebija kao kilogram lešnika. Nisam uspela da nađem suve, samo one pečene ali ovo je sve tek u planu pa ću u veliki pohod u MErkator, tamo toga sigurnoo ima na meru. To ti je to kod nas. Znaš da su semenkek bundeve 800din kilogram a kikiriki bez ljuske na meru 400din po kg, kao da mi gajimo kikiriki, a bundeve uvozimo.

      Elimina
    5. Meni se cini da sam ja leblebije na meru vidjala i u Maxi-ju kod mame (taj njen Maxi je dosta veliki). Ma kod nas je sve potpuno blesavo kada se o cenama radi...
      Nista, sledci put du u kofer da stavim i kesu leblebija...!

      Elimina
  5. Srecan jubilarni rodjendan! :) Jako mi je zao sto se okupljanje na Adi pomerili pa te nisam upoznala...
    Rolnice su divne i jako, jako lepo izgledaju. Ja sam prosle godine otkrila da volim patlidzan i sad ga stalno koristim na nove nacine. Pruza bas puno mogucnosti...

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Hvala, hvala...!! I meni je strasno bilo zao ali bice prilike...nije ni poslednje druzenje a i nece proci mnogo vremena i evo mene opet u Beogradu.
      Sada kada si otkrila ljubav premna patlidzanu valjda ti je jasno sta si izgubila za sve ove godine...!!! Pre nekoliko godina na jednom tecaju kuvanja smo pravili neki srednjevekovni slatkis sa patlidzanom i cokoladom...moram da priznam da nije bilo nesto narocito..osim te epizode koja se moze zanemariti na svaki nacin ga volim...Secam se da sam jednom napravila ovakve slicne rolnice sa ostatkom mesa za cufte...ispekla u rerni sa malo sosa od paradajza odozgo...znas kako je bilo dobro !!
      p.s. ocekuju se slike sa Ade

      Elimina
  6. Ja se neki dan raspisala, ostavila metarski komentar i sad vidim da se nije objavio:(:(:(
    U kratkim crtama- recept obozavam, savrsenstvo! i tvoju kuhinju! :) Senka i ja smo opet poceli sa kovanjem planova za posetu Rimu:)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Jaoj to je da umres kada se raspises pa ili slucajno izbrises ili se ne objavi...posle to nikada vise nisi u stanju ponovo da napises !
      Hvala ti Nevena, ti si bas jedno veliko srce ! pre neki dan sam organizovala neki risotto koji vec dugo vremena hocu na blog da stavim...spremala sam...slikala...sve stepenicno...namestila "set" u dnevnoj sobi...kao da promenim malo, zaboravivsi da su dani kraci i da mrak pada ranije...recept ispao super a od slika nijedna nije bila a da nije ispala mutna !!!
      Ja vas cekam strpljivo, javite mi samo unapred da ne ispadne da nisam tu !!! Vec se unapred radujem...

      Elimina
    2. Nazovi ga onda blur rizoto i sve je cool. Sto se mene tice, recepte mozes i bez slika da pises, ja ih ionako kuvam redovno :)

      Elimina
    3. Ovog vikenda ce mi ukucni odrzati kratki initenzivni kurs o slikanju po mraku i vestackom svetlu...ako ni to ne uspe onda cu da idem na cool nazive...

      Elimina
  7. Marina... che bello conoscerti di persona!
    E quante belle ricette che trovo qui.... questi involtini sono da urlo, anche io adoro le melanzane, sono una recente scoperta, ma meglio tardi che mai! :-)
    Un abbraccio e a presto
    PAola

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Infatti...è stata una cosa meravigliosa ! Spero che ci saranno le altre occasioni, se no...le creeremo noi!
      "Toglietemi tutto ma non le melanzane...!"
      un abbraccissimo

      Elimina
  8. Carissima Marina, che meraviglia questa tua ricetta!! Capisco perfettamente quando dici che riprendere la quotidianità sia un po' difficile, soprattutto dopo un viaggio così bello!
    E' stato splendido conoscerci di persona!! Mi auguro davvero ci siano altre occasioni in futuro per poter stare nuovamente tutte insieme!
    Un abbraccio e buon fine settimana
    Erika

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Grazie mille Erika..!! Di questa ricetta sono particolarmente orgogliosa perché l'ho inventata io di sana pianta...!!!
      Figurati adesso dopo l'esperienza milanese quanto sarò in grado di riprendermi....andrò in letargo....faccio prima !
      Certo che ci saranno le nuove occasioni...un buon fine settimana anche a te !
      Marina

      Elimina
  9. Marina!!! Ciao!!! Che bel blog, anzi, no, che BLOG MERAVIGLIOSO! Mi piace un sacco :)!
    Che cosa curiosa quelle delle melanzane in Portogallo...ma sai che proprio non lo sapevo e non so nemmeno darti una risposta...forse non le usano perché con il baccalà non sono buone :)...mha! Che cosa strana!
    E questa ricetta?! Melanzane e ceci...mai provato! Ma mi incuriosisce :)! La melanzana chiama qualcosa di cremoso e l'abbinamento con i ceci mi intriga un sacco! Lo proverò! Semplice ma geniale...è così che si fa in cucina ;)!
    Spero di rivederti presto e magari avere un po' più tempo per chiacchierare e conoscerci :)!
    Ti abbraccio forte!
    Nel mio ultimo post ci sei anche tu :)! se ti va passa a trovarmi :)!
    Ema

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ciao Ema !!! Grazie per i complimentone-one-one !!
      Delle volte mettiamo delle ore per preparare un piatto super elaborato e invece una cosa semplice inventata all'ultimo momento risulta vincente..
      Anche a me piace tantissimo il tuo blog...sono bellissimi i disegnini, molto originali ! Geniale!! Adesso vado a studiarlo meglio...
      Certo che ci rivedremo, se non lo organizzano gli altri lo faremo noi..no?
      Un abbraccio e a presto!
      Marina

      Elimina
  10. Marina le ho fatte, te le ho copiate!! Buonissimeee! Mo' vado a fare un altro giro sul tuo blog per "rubare" altre idee :-) Grazie!
    Un abbraccio

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Sono veramente felice...è stato un successone...! Domani meto un post nuovo...tutte le ragazze sfornano le ricette come matte...mi sento indietro...
      Un bacio !

      Elimina
  11. Patlidžan volim jako, i ovo mi se dopada i bez probe! I tako vuče na neki bliski istok! Upravo sam ispekla neki kiš sa filom od patlidžana i tune (kod nas ako nema mesa, daj bar ribu, taman posla vege obrok da bude :))))

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Gde bez mesa na Balkanu...!? Pa jos neko da vidi....! Pa da carsija tri dana prica kako je kuvarica htela da ustedi...!

      Elimina
  12. Ovo divno izgleda, a verujem da je takav i ukus. Bas cu skoro da napravim...

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Hvala, hvala...nadam se da ce ti se dopasti kada budes probala...javi !

      Elimina
    2. Nisam probala bas ovaj recept, jer mi je nedostajalo leblebija, pa sam fil pravila od prsute i sira. Joj, sto je bilo dobro :) Vidim da vas nema dugo na blogu. Kad se vratite, pridruzite nam se na EX YU bloggerskoj zurci: http://creactiveallaround.blogspot.com/2012/11/ex-yu-blog-party-pioniri-maleni-in.html

      veliki pozdrav,
      Aleksandra

      Elimina
    3. Mora da je jako fino sa prusutom..ako nemas leblebije mozes da koristis pasulj...slican je ukus a i konzistencija...Evo me posle opravdanog odsustva...idem da vidim tu zurku...za takonesto samuvek spremna !
      Cao,
      Marina

      Elimina
  13. divan spoj namirnica koje volim....isprobavam kombinacije i prilagodavam zacine svom ukusu..nesto slicno i sama sam postavila na blog jer mi se jako dopalo!!
    danas sam tek otkrila "bogastvo",vas blog i rado cu vas pratiti !!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Hvala Mirjana...
      svi mi obozavaoci patlidzana moramo da pozurimo i da uhvatimo poslednje..zaista su na izmaku..
      "Bogatstvo" u blogovanju je to sto se upoznaju novi ljudi, zar ne?

      Elimina
  14. Sjajno. Plavi patlidžan. Moje omiljeno povrće.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. sa velikim zakasnjenjem Milane...dobro dosao ! Hvala...

      Elimina