mercoledì 1 agosto 2012

Frittata di pasta...Omlet od preostalog testa




A casa nostra non si buttava mai niente in cucina...Non è un fatto di tircheria o di risparmio...semplicemente era considerato “peccato” che nessuno aveva diritto a permettersi ! E io lo condivido pienamente. La differenza sta nel fatto che a casa nostra, mi riferisco a casa di mia madre a Belgrado...c’era sempre qualcosa da “riciclare” perché lei per esempio, pur essendo stati in tre a casa,  ha sempre cucinato per 5...perché..? nessuno lo sa...magari capitava qualcuno...? oppure qualcuno aveva più fame...? Oppure, secondo lei certe cose non era possibile cucinare per 3 persone...?!?? Ho messo circa 15 anni per capire che non era vero.! Comunque, penso che il problema sia di carattere globale e non locale...

L’apice veniva raggiunto quando c’erano gli ospiti a cena...tutte le dosi venivano raddoppiate e il numero delle portate saliva fino all’infinito...e mia madre che solennemente confermava: “si mangerà prima o poi...” Prima o poi significava che si mangiavano gli avanzi il giorno dopo...il giorno dopo ancora e poi mio padre minacciava la rivolta popolare...qualcosa come l'assalto al palazzo reale...E allora che avvenivano le trasformazioni...sempre per non buttare...! Io invece, per reazione sicuramente, tendo a preparare giusto le quantità di cibo necessarie per essere mangiate in un pasto...se devo preparare il riso al salto, mi manca il risotto della sera prima...se ho voglia di patate saltate,  le devo prima bollire senza parlare mai della frittata di pasta...mai che mi avanzi un piatto di spaghetti..
Quindi, mi manca la materia prima da riciclare prima di tutto..e poi, come faccio a riciclare..? C'è qualcosa che non funziona...ho saltato un passaggio...
Beh...se le cose possono essere semplici perché non cercare di complicarle...? Si vede che ho ancora molto da imparare...


U nasoj kuhinji se nikada nista nije bacalo...nije rec  o stednji ili cicijasenju, jednostavno je “greh” da se nesto od hrane baci i taj “greh” nikome nije bio dopusten..! I ja se sa time  slazem u potpunosti. Razlika je u tome  sto je kod nas kuci, mislim na kucu moje mame u Beogradu, uvek bilo necega sto je moglo da se “iskoristi” iz jednostavnog razloga sto je moja mama, iako nas je u kuci bilo troje uvek kuvala najmanje za petoro..! Zasto..? Pa ne zna se...moze neko da dodje? Ili ije neko posebno gladan..? Po mojoj mami na primer, odredjene stvari nije moguce skuvati za 3 osobe..!???!? 15 godina mi je bilo potrebno da shvatim da nije bas tako...Problem je cini mi se globalne prirode i nije samo lokalno rasprostranjen... Vrhunac se dostizao kada smo imali goste na veceri...sve su mere odjednom postajale duple a broj jela je rastao obrnuto proporcionalno u odnosu na vreme koje je falilo do pocetka vecere...A na sve to gospodja Bogdanovic koja svecano izjavljuje: “sve ce se to pre ili kasnije pojesti...” Pre ili kasnije je znacilo da su se ostaci jeli sutradan, pa prekosutra dok tata nije poceo da preti narodnom pobunom ili naletom na zimsku palatu...e onda je nastupalo reciklovanje: krompir pire u restlovani krompir...ostatak fila za sarmu u cufte...preostalo dimljeno meso u pastetu...sve da se ne baci..! Ja sam valjda po reakciji na sve to “setanje” hrane presla u drugu krajnost...kuvam samo ono sto moze da se pojede u “jednom cugu”...i onda ukoliko mi se jede ono sto se u Italiji zove “riso al salto”(ostatak risotta koji se u tiganju isprzi na malo putera i od toga se napravi neka vrsta galette...) nikada nemam ostatka risotta od prethodne veceri nego moram da kuvam pirinac...ako hocu restlovani krompir i njega moram da kuvam ex-novo a da ne govorimo o genijalnoj stvari koja se pravi na jugu italije...omlet od preostalog testa...nikada mi ne ostane jedan tanjir testenine od rucka...znaci, meni fali osnovni sastojak da bih reciklovala...preostala hrana.! Pa naravno da onda ne reciklujem...Nesto u mom kuhinjskom menazu ne funkcionise...preskocila sam neki korak...!
Mah...zasto ne zakomplikovati stvari koje bi inace bile jednostavne...? Vidi se da jos puno toga treba da naucim...


 
circa 100 g di pasta avanzata (tagliatela sempre...verrà condita meglio)
circa 100 g di fagiolini lessati (tagliuzzati anche questi)
3-4 cucchiai di parmigiano
5 uova
sale, pepe, origano
olio extravergine d’oliva


manje – vise 100 gr preostalog testa (iseckajte ga, bolje ce se zaciniti)
manje – vise 100 gr skuvane mlade boranije (iseckane)
3 – 4 kasike parmezana
5 jaja
so, biber, origano
maslinovo ulje


In un'insalatiera mescolare le pasta tagliata e i fagiolini...


U jednoj ciniji pomesajte iseceno testo i boraniju...

Aggiungere le uova...


Dodajte jaja...

Aggiungere il formaggio e condire con sale, pepe e origano...


Dodajte sir, posolite, pobiberite i dodajte origano...

Versare tutto in una teglia da 25 cm foderata con la carta da forno...cuocere nel forno preriscaldato a 170° per 20 minuti circa. Se preferite potete cuocerla come una frittata qualsiasi...nel tegame...


Sipajte sve u okruglu tepsiju precnika 25 cm koju ste oblozili papirom za pecenje...pecite u rerni koja je prethodno zagrejana na 170° oko 20 minuta. Ukoliko vise volite mozete da je isprzite kao bilo koji omlet..u tiganju...

Servite la frittata calda o tiepida con un'insalata fresca...


Sluzite toplo ili mlako uz salatu...

La stessa frittata può essere trasformata nei deliziosi stuzzicchini tagliando semplicemente la frittata (fredda) con i tagliabiscotti rotondi. Decorate ogni "biscottino" con un pezzettino di acciuga sott'olio...con un dadino di formaggio...con un ciuffetto di speck...con un'olivetta se proprio non avete altro oppure...se come me avete come amico Massimo che porta dalla Sicilia i pomodorini secchi, li mette sott'olio e li condisce con l'aglio, origano arrivato anche quello dalla Sicilia e la menta coltivata sul suo terrazzo...e una sera che lo avete invitato a cena vi porta un barattolino di questo "ben di Dio" invece del mazzo dei fiori...allora potete decorarli anche con i pomodorini secchi...! Grazie Max...








Ukoliko ohladite ovaj omlet i isecete ga okruglim modlicama za keks dobicete "grickalice" uz aperitiv. Ukrasite svaku od njih parcencetom ringlice...parcencetom sira...guzvicom prsute...najobicnijom maslinkom ili...ukoliko imate drugara kao sto je Massimo koji sa Sicilije donese paradajz susen na suncu, stavi ga u teglicu sa maslinovim uljem i sve to zacini belim lukom, origanom koji je zajedno sa paradajzom stigao sa Sicilije  i mentom koju gaji na njegovoj terasi...i jedne veceri kada ga pozovete na veceru on vam umesto cveca donese jednu teglicu ovog melema...onda mozete da ih ukrasite i suvim paradajzom u ulju...! Hvala Max...

6 commenti:

  1. Kako nikada lepo ne procenim količinu paste, ovo mi je izuzetno korisna informacija/ideja/recept. Hvala!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Molim, molim...zato smo i ovde..! Naravno, ovo je samo ideja, mislim na boraniju (zato sto sam je imala u frizideru)....a mozes da iskoristis sta god hoces od testa. A zasto ne koristis vagu za testo?

      Elimina
    2. Imam i ono nešto sa rupama za odmeravanje špageta, ali mi prosto nikada nije palo na pamet da merim vagom testo. Nagnem iz kese ili mesim dok ima brašna i jaja, pa posle - joj! A i ovde je još uvek na snazi "ako ne osta, ne bi dosta", ugrađeno nam je u DNK kombinaciju.

      Elimina
    3. Da, da poznajem tu DNK kombinaciju...tesko se savladava ! Ja sam tu "crna ovca", ali ko zna gde mi je ta alka u lancu zavukla...

      Elimina
  2. Juuhuhuu!!! Konacno da i ja ostavim komentar:)
    100% je do internet browsera jer evo sad pisem sa kucnog racunara Mac-a, znaci Safari browser i oma sam videla i komentare drugih!
    Na laptopu je pretrazivac Opera, tako da u tom grmu lezi zec:)
    Elem, recept je strava:) men nikad ne ostane paste posto ja merim 100 g suve testenine po osobi al ne vidim razlog zasto ne bismo ovo napravila kao rucak ili snack:)
    Bas mi je zao sto se necemo sresti u septembru. Nista, ondak u Rimu:):)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Bitno je da smo grm pronasle..!!!!! Jupiiiiiiiiiiiiiiiiii !!!!!!!!!!!!!!!
      Naravno...ja to uvek pravim odpocetka...! Moram da priznam da je ukusnuje kada se isprzi u tiganju, ovo bi bila neka "light" varijanta...ali znamo da se one koje nisu "light" omak zalepe malo nize od ledja...
      steta za septembar...bice drugi put !

      Elimina