mercoledì 6 giugno 2012

Pasticcini di mortadella...minjoni sa mortadelom...




Prendere un aperitivo con gli amici è un rito che mi piace tantissimo…un calice di vino bianco, un prosecco…un semplice succo di frutta con un pizzico di qualcosa di alcolico (ci vuole)..un Bloody Mary (incomprensibile per gli Italiani  vista la presenza di succo di pomodoro)… un banale Martini (scherzo ovviamente…perché dovrebbe essere banale?) oppure….quello che per me  rappresenta l’aperitivo per l’antonomasia… l’unico degno di chiamarsi tale … il principe di tutti gli aperitivi…la luce, il sole e la pace…N.1…il NEGRONI….!! Ma vorrei essere assolutamente chiara, non mi riferisco a un Negroni qualsiasi…solo, esclusivamente…esclusivissimissimamente e senza obiezioni….il Negroni fatto al bar “Linton” di Lamezia Terme..! Perché..?
Prima di tutto perché è davvero perfetto e poi perché lì, intorno al tavolino del bar “Linton” l’ho preso insieme a tutte le persone meravigliose e uniche che per un motivo o l’altro sono entrate a far parte della mia vita…per una sentimentale come me mi sembra un motivo sufficientemente valido…
Anche quando invito gli amici per un aperitivo a casa mia lo preparo con le regole feree  del barista storico di “Linton”, il Baffone, perché aveva  (spero che ce l’abbia tutt’ora) i baffi alla Hercule Poirot (con le virgolette tirate all’insù, di quelli baffi che sembrano finti)…aveva una naturale eleganza nei modi, parlava poco, sempre gentile ma molto discreto…sempre con il camice bianco…che tipo!

 
Aperitiv sa prijateljima je ritual koga se tesko odricem…casa belog vina, nekog penusavog.. zasto da ne..?..vocni sok sa malo neceg alkoholnnog (mora malo…)…Bloody Mary (nesto sto Italijani nikako ne mogu da svare jer im je sama ideja o soku od paradajza u casi a ne u tanjiru neverovatna)…banalni Martini (salim se, zasto bi bio banalan?)…ili…ono sto je za mene aperitiv iznad svih mogucih aperitiva…personifikacija same reci…car u odnosu na sve ostale…svetlost, sunce, mir…N.1….NEGRONI…!!! Ali odmah neka bude jasno, ne bilo koji Negroni….nego samo jedan, jedinstveni…najjedinstveniji, van konkurencije…Negroni koji prave u kaficu “Linton”…Lamezia Terme.. Calabria…! Zasto bas taj..? Pre svega iz jednostavnog razloga sto je savrsen, bez zamerki…a mozda i zato sto sam ga za tim okruglim stocicem od bambusa pila sa svim divnim, posebnim i nezamenljivim ljudima koji su svako na sopstveni nacin neizbezno usli u moj zivot…za emotivca kao sto sam ja to mi se cini dosta dovoljan razlog…
I kada ga pravim kod kuce cvrsto se pridrzavam pravila cuvenog “Linton”- ovog barmena Brke (tako zvanog zbog brkova koje je nosio, nadam se da ih i sada nosi iako vise tamo ne radi, onako kao Hercul Poirot…zalizani pa zavrnuti gore, onako kicoski…koji izgledaju kao da su lazni)..prirodno elegantne osobe i u drzanju i u ponasanju…ljubazan a diskretan…u belom sakou sa zlatnim dugmetima…koji je to bio smeker..!I


1/3 di Campari, 1/3 di Martini Rosso, 1/3 di Gin…niente di particolare ma,
SI VERSANO TUTTI GLI INGREDIENTI IN UNA BOTTIGLIA,
SI METTE LA BOTTIGLIA NEL FRIGORIFERO,
SI LASCIA RIPOSARE NEL FRIGORIFERO PER ALMENO 48 ORE,
SI VERSA NEI BICCHIERI FREDDO E SENZA GHIACCIO (con una mezza fetta d’arancia)
Certo, essendo il Negroni una bomba (e ci sono stati dei casi recenti e non, quando era neccessario accompagnare qualcuno a casa dopo l'allegro incontro),  bisogna preparare qualche stuzzichino sostanzioso e non le solite patatine (è anche una questione di stile e di rispetto, no?)
Questo è uno che mi piace particolarmente…

1/3 Campari, 1/3 Martini Rosso, 1/3 Gin…dakle, nikakva nauka…ali,
SVI SASTOJCI SE SIPAJU U FLASU,
FLASA SE STAVI U FRIZIDER,
U FRIZIDERU MORA DA STOJI NAJMANJE 48 SATI,
U CASE SE SIPA HLADNO I BEZ LEDA (sa pola kotura pomorandze)

Imajuci u vidu da je Negroni bomba po jacini  (bilo je slucajeva skoro i manje skoro da smo odredjene osobe morali da pratimo kuci posle veselog cavrljanja i druzenja pred rucak)…treba uz njega posluziti neke konkretne grickalice a ne uobicajeni cips (izmedju ostalog stvar je i u stilu i u postovanju, jel’ tako?)…
Ovo je jedna od tih koje mi se posebno dopadaju…

150 g di mortadella
75 ml di crema di latte
5 g di colla di pesce
60 g di fette biscottate (o cracker)
40 g di burro sciolto
pistacchi sgusciati per decorare


150 gr mortadele
75 ml slatke sveze pavlake
5 gr zelatina
60 gr dvopeka (ili krekera)
40 gr rastopljenog putera
pistac bez ljuske za ukras


Tritare le fette biscottate (dovete ottenere una polvere) e mescolarvi il burro sciolto. Con questa “polvere” bisogna rivestire i fondi e le pareti degli stampini di silicone…il modo migliore è di mettere un cucchiaino nello stampino e premere con il cucchiaino…accade tutto da solo (quasi). Lasciare gli stampini per 30 minuti nel frigorifero.

Samleti dvopek i pomesati ga sa rastopljenim puterom (kao za osnovu za cheese cake). Obloziti time dno i ivice modlica od silikona...najjednostavnije je sipati po jednu kasicicu i pritisnuti dobro kasicicom...sve se samo desi (videcete). Ostaviti u frizideru 30 minuta.

 
Nel frattempo, mettere il foglio di colla di pesce nell’acqua fredda. Tritare la mortadella. Scaldare la panna, sciogliervi la colla di pesce (scaldare la panna, strizzare con le mani la colla di pesce, metterla nella panna calda e spegnere il fuoco…mescolare per farla sciogliere…si fa in pochi secondi) e versare tutto nella ciotola con la mortadella. Mescolare bene. Non bisogna salare perché la mortadella è già salata. Riempire gli stampini con la mortadella e decorare ogni stampino con un pistacchio. Lasciare nel frigorifero almeno 2 ore.

U medjuvremenu, staviti list zelatina da nabubri u hladnoj vodi. Samleti mortadelu. Zagrejati pavlaku, rastopiti zelatin u njoj (zagrejati pavlaku, ocediti rukom zelatin, staviti ga u toplu pavlaku i skloniti sa vatre...promesati dok se ne rastopi...potrebno je par sekundi) i sve pomesati sa mortadelom. Ne treba soliti jer je mortadela vec slana. Napuniti modlice i ukrasiti svaki minjon jednim pistacem. Ostaviti u frizideru da se stegne najmanje 2 sata.


La prima volta quando ho fatto questi pasticcini erano con il gorgonzola e le noci...erano veramente buonissimi..!

Prvi put kada sam pravila ove minjone bili su sa gorgonzolom i orasima...svima se strasno dopadaju i jako su ukusni..!

150 g di gorgonzola
 (lavorato un poco per renderlo morbido)
75 ml di crema di latte
5 g di colla di pesce
gherigli di noci per decorare


150 gr gorgonzole
(treba je malo mutiti da omeksa)
75 ml slatke pavlake
5 gr zelatina
polovine oraha za ukras

26 commenti:

  1. Mortadelu u životu nisam jela. Ne znam zašto, uvek mi je delovala nekako apstraktno među ostalim mesnim prerađevinama, da li zbog veličine, ne znam. Ali znam da ću je uskoro probati :)

    Nego, kaži mi, ova podloga od tosta i putera mi deluje malo mrvičasto - je l' ona upije malo od fila pa tako postane kompaktna, ili treba i pre dodavanja fila da se "utaba"?

    Recept deluje jako interesantno, ja baš i nemam neki repertoar tih sitnih zalogaja za neko "stojeće" posluženje, da bih nešto uvrstila na listu proverenih moram bar par puta napraviti, a po pravilu se to nikad ne desi. Tebi (igrom slučaja :) verujem a priori, pa me zaista raduje da vidim još recepata ne temu finger food.

    Pozdrav!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Mozes ti to da pravis i od praske sunke...bitnoje da ti ne padne na pamet da pravis od njeguskog prsuta ili bilo kog drugog..bude preslano..! Moglo bi i od onog naseg kuvanog vrata...toje jako fino...
      N ovoj slici je podloga od krekera ali je mnogo bolje da se pravi od dvopeka, kao podloga za cheese cake...htela sam da probam kako ce da bude sa krekerima i nije lose, ali sa dvopekom je kompaktnije...valjda u krekerima ima i ulja... naravno, stavis jednu kasicicu i onda dobro utabas kasicicom ili prstima, ako ti je zgodnije. U frizideru se to stegne. Tek onda stavis odozgo taj mus i opet u frizider. Naravno, da je to malo prhko i trebalo bi ga pojesti u najvise dva zalogaja...ne mozes bas nesto mnogo da ga grickas...ali to je malo, sto je manje, moze i celo u usta...
      Ja kada sam pocela da radim za jednu damu koja je organizovala vencanja...samo sam se finger foodom bavila..toje prelepo, kreativno ali treba puno vremena...i u skoli kuvanja casovi koje vodim su obicno ti...to je sada jako u mjodi, ali bez obzira na mode lepo je i interesantno i sopstvenim gostima ponuditin nesto originalno...Ove silikonske modlice su za to genijalne...videces jos nesto sto sam pravila...
      cao...!

      Elimina
    2. Mortadella for President...!

      Elimina
  2. Dok kucam komentar oabvezno me povede jedna misao, i zaboravim na druge, a bilo ih je. Pa se vraćam k'o serija :)

    Elem, koliko ispadne minjona od ove mere? Je l' ovo modla za mini muffine (3,5 cm prečnik na dnu, 5 na vrhu)? Čisto zbog planiranja da znam koliko bude minjončića od ove mere. Hvala!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Od ove mere ispadne tacno 15...(3 cm precnik na dnu, 5 na vrhu i 1,5 visoko)...Molim...

      Elimina
  3. mortadela je definitivno moja omiljena salama. Obozavam kad naidjem na zrnce bibera, jos ako je sa maslinama....mmmmm

    RispondiElimina
    Risposte
    1. I ja sam u klubu obozavatelja mortadelle...moram da priznam da je najbolja u super svezem sendvicu...kada je hleb jos uvek mlak....a mortadella tanko secena, naravno...!

      Elimina
    2. Mortadlea, mozzarela, mnogo dobrog maslinovog ulja preko toga, pecivo vruce moze i ne mora, burata, dimljeni losos! Casa vina da se magli na letnjoj terasi! Uf! Nekad se pitam, zasto uopste da ulazim u kuhinju pored ovakve hrane!
      Ali da se vratim na stvar!
      Sta znaci list zelatina u gramima i sta znaci sveza slatka pavlaka? da li je to neutralana pavlaka za kuvanje, ili kisela pavlaka ili mileram ili slatka pavlaka koju mutim pa postane slag?

      Elimina
    3. meni od svega ovoga fali terasa...lako bi mi se maglila casa vina na njoj...da je imam ! Sto vise vreme ide sve mi vise nedostaje...
      Da se i ja vratim na stvar: ja ovde koristim zelatin u listovima koji su obicno teski po 5 grama...zavisi od proizvodjaca, ali mahom je 5 gr jedan list. Zbog toga ja pisem koliko je tesko jer zavisi od lista da li je veci ili manji...moram da priznam da zelatin u prahu nisam nikada koristila, ali i on moze...bitnoje da se pridrzavas uputstva na kesici i kolicine...mislim da 5 gr u listu odgovara 5 gr u prahu...
      Sveza slatka pavlaka je pavlaka koja se muti da se od nje napravi slag...svojevremeno smo je kupovali na Djeram pijaci u nekoj prodavnicici koja je tu pavlaku prodavala na litar, pola litra, cetvrt...Ja tu pavlaku koristim i za mucenje slaga a i za sve ono sto je slano a treba pavlaka...umesto one dugotrajne koja po mom misljenju ima neki miris na dugotrajno, pastorizovano...Kaze se slatka ne zato sto je slatk anego zato sto nije kisela...U Italiji kisela pavlaka ne postoji osim u nekim egzoticnim prodavnicama tako da nemam ni dilemu...
      Jel' ok?

      Elimina
    4. Zapravo to mu dodje kod nas takozvana neutralna pavlaka? I mene malo zbunilo to slatka pavlaka...

      Elimina
    5. To je ta pavlaka koja nije kisela a sveza je, tecnija je... i od nje se lupa slag...ono sto Francuzi zovu crème fraiche...

      Elimina
  4. Marina ovo mi je zakon!! Hvala ti, super ideje za moj party food blog! Hvala ti! :)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Zdravo Anja..! Hvala tebi...drago mi je sto ti se dopada a jos draze sto ce nekom koristiti..! Upravo se spremam da stavim posto sa jednom varijantom ovog recepta...ali sa paprikom...meni se strsano dopada...!
      Cao..!!!

      Elimina
  5. Divan blog, hvala što si svratila k meni i omogućila mi da te otkrijem.
    Mortadelu obožavam, sad me sjetila na događaj iz djetinjstva i dala mi ideju za post.
    A mignonne svakako bilježim! Pozdrav i vidimo se! :)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Tadeja, izvini...tek sada sam videla tvoj komentar (bila sam nedelju dana na moru)...Uvek je dobrokada nesto sto uradimo ddruge podstakne da i oni nesto urade, jel' tako?
      Pozdrav

      Elimina
  6. Svaki put kad dodjem na tvoj blog pogledam ponovo ovaj recept i jos uvek sebi ne mogu da objasnim zasto do sada nisam napravila! Pojescu ekran!

    RispondiElimina
  7. Sada moram da bezim poslom....cim se vratim obecavam da cu da stavim jedan mini-post sa varijantom ovih minjona sa paprikama...mozes da iskoristis onaj pindzur koji imas u frizideru...

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Nije frka, kupiću ja mortadelu, 500 grama više nego što je dnevna doza u mom frižideru :) Ali može i pindzur varijanta :)

      Elimina
    2. Evo, ja sam svoj domaci uradila!
      http://www.facebook.com/photo.php?fbid=3951303454791&set=a.1180611909234.28630.1046279765&type=1&theater

      DONE!

      Elimina
    3. izstriklirala....bravo....!!!

      Elimina
  8. Aperitivo coi fiocchi questo: pura goduria per il palato, brava!! :-)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. grazie...! questo è una mia creatura...c'è anche la versione con i peperoni nel post CIn-cin con le amiche...

      Elimina
  9. Stunning website - I have been snooping through it now and then... I think you need to add the English in blue.
    :)
    XO
    Valerie

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Thank you Valerie....I'm affraid I'm not able to write in English and Google translator is horrible...I don't know what to do...

      Elimina