mercoledì 23 maggio 2012

Quiche con gli agretti...Quiche sa mladim zeljem...



Per quel che so io, gli agretti si vendono soltanto a Roma…E’ quella verdura strana, venduta a mazzetti alti 10 – 12 cm…assomiglia ai rametti di rosmarino, ma al posto degli aghi ha dei filini cilindrici, sottili ovviamente…se ci penso bene, ricordano i cactus come vengono disegnati nei fumetti..! Si diramano a destra e a sinistra in un modo assai irregolare…sì, vai per i cactus come descrizione..!!! La parte in basso è legnosa e bisogna tagliarla…più o meno 1 cm e il resto è commestibile (meno male).  
Per pulirli, guardando il povero mazzetto, verrebbe in mente una scorciatoia tipo “nodo di Gordio” ma…
non si risolve assolutamente nulla perché (ormai maledetti) rametti non sono della stessa lunghezza….! Quindi, l’unico modo per “caparli” è uno a uno…!! L’alternativa, non so quanto valida però, è di comprarli “già capati” al mercato per soli 9 euro al chilo (all’inizio della stagione ma poi il prezzo scende…fino a 7 euro…un affare direi…!). Non è la mia verdura preferita, non fa parte neanche della “rosa dei cinque”, non trovo che abbia un sapore particolare  ma c’è gente che ne va matta…così, a casa propria nessuno li mangia ma se per puro caso capita di essere invitati a cena e la padrona di casa porta in tavola gli agretti come contorno (solo una santa può essere la donna che si mette a pulire gli agretti per 6 persone !)...all’improvviso piacciono a tutti..!
Per fortuna, da un paio di anni (ma forse anche meno) in certi supermercati si trovano già puliti nelle vaschette…a prezzi normali..! 

 
U Italiji a specijalno u Rimu, jede se sve sto iz zemlje izraste..doduse klima je takva da i raste mnogo vise svega i svacega…ja nalazim da je i pohvalan takav nastup. . ! Na primer, i kod nas tikvice imaju onaj cvet zuckasto narandzast, dugacak i uzak…lici na neku izduzenu lalu (sad sam bas lepo opisala) i kao da je od nekog krep papira….ali nikada ih na primer nisam videla na pijaci.  I to se jede…moze da se isecka i pospe preko risotta sa mladim tikvicama…lepo izgleda a istovremeno i ukrasava jelo! Od toga su bozanstveni ustipci koji se manje vise ovako prave:  pazljivo se izvadi krunica i cvet se opere i osusi. U svaki se stavi po komadic ringlice i komadic mozzarelle i pazljivo se zatavori. Svaki se umace u masu za przenje (brasno, voda…neki put malo piva…neko stavi cak i malo praska za pecivo, ali malo) i przi u vrelom dubokom ulju…Savrseno…!!
“Agretti” su tako nesto…samo sam to ovde na pijaci videla. Kako se ono kaze, oci izadju dok se ociste jer imaju neki korencic koji je drvenast i moraju da se ciste jedan po jedan…! Ne mogu da kazem da je lose, ali nista narocito…
Mislila sam se dugo cime bi se moglo zameniti, sta bi se od  onoga cega ima na nasim pijacama najvise priblizilo ukusom…jutros sam se setila: ZELJE…!!! Ekvivalentno je u svakom smislu…jedna od retkih stvari koje se u Italiji niti gaji niti igde divlje raste…! I mi konja za trku imamo….

 
Per la pasta brisé: 300 di farina,  150 g di burro,  70 ml di acqua fredda, sale
500 g di agretti
150 g di brie
70 g di pancetta
3 uova
150 ml di crema di latte
50 g di noci tagliate grossolanamente
sale, pepe

 
Za testo:  300gr mekog brasna, 150 gr putera, 70 ml hladne vode, so
700 gr mladog zelja
150 gr sira brie
70 gr mesnate slaninice
50 gr oraha, krupno secenih
3 jajeta
150 ml tecne pavlake
so, biber


 

Preparare la pasta brisé, appiattirla un po’, avvolgerla in un foglio di carta da forno e lasciarla riposare per 30 minuti nel frigorifero.
Far cuocere gli agretti a vapore.  Tagliarli grossolanamente e mescolarli in una ciotola insieme ai dadini di pancetta, il brie tagliato a cubetti, le noci, le uova e la crema di latte.  Salare e pepare.
Foderare una teglia tonda (28 cm) con la carta da forno. Stendere la pasta con il mattarello e sistemarla nella teglia. Versarvi il ripieno. Con il resto della pasta tagliare le strisce e fare la griglia sulla quiche. Tagliare la pasta in eccesso e creare il bordino. Spennellare  la pasta con il tuorlo (oppure semplicemente con l’olio…va bene se vi serve l’uovo dopo, altrimenti rischiate di trovare l’uovo rovesciato in un angolo del frigorifero…ne rimane sempre, no?).
Cuocere nel forno precedentemente riscaldato a 200° per 30 – 35 minuti (ovviamente, dipende dal forno).
Aspettare almeno 15 minuti prima di tagliare la quiche.


 
Umesiti testo, zaviti ga u prijanjajucu foliju i ostaviti da odstoji ½ sata u frizideru.
Oprati zelje, iseci ga krupno i spustiti ga u veliki teflonski tiganj sa malo zagrejanog ulja…jako brzo ce se sparusiti i ispustiti vodu…
U ciniji pomesati zelje sa slaninicom isecenom na kockice, orasima, sirem isecenim na kockice, jajima i pavlakom. Posoliti i pobiberiti.
Obloziti jednu okruglu tepsiju (28 cm) papirom za pecenje ili je jednostavno premazaati puterom i posuti brasnom. Razvuci testo oklagijom i njime obloziti tepsiju. Sipati povrce i poravnati. Od preostalog testa iseci trake i uplesti ih preko torte. Skinuti visak testa i napraviti rub.  Premazati testo zumancetom ili samo uljem (obicno se ostatak jajeta povlaci po frizideru i na kraju se po njemu i prospe, prema tome, ako vam jaje treba premazite jajetom, ukoliko vam ne treba ustedite ga…).
Peci u rerni koja je prethodno zagrejana na 200° oko 30 – 35 minuta (naravno, zavisi od rerne).
Ostaviti da odlezi 15 minuta pre sluzenja.



14 commenti:

  1. Trazim neki dobar kis vec mesec dana! Sutra ovo pravim ali sa spanacem!

    RispondiElimina
  2. Ok je i sa spanacem, iako bih ja pre stavila blitvu nego spanac...uvek mislim da ce od spanaca da "skripe" zubi...Kazi posle kako je ispalo...
    Pozdrav

    RispondiElimina
  3. Napravila sam mešavinu blitva, spanać, taman da naguram 700 grama! Doduše ja sam malo i belog luka dodala u to prženje, i moram da ti kažem da sam se jako uplašila kad sam stavila onu masu u tiganj. Baš sam se zapitala, ko zna koliki ona ima tiganj, bolje ja u dve ture, ali stvarno se sve sleglo za 2 minuta baš kao što si napisala! Jedino što nisi napisala je da li posle pranja treba da ga sušim ili samo ocedim :)
    Kiš je inače malo ružniji od tvog :), ali je mnogoooooo dobar! Jako sam zadovoljna sa testom, jer se toliko lepo ispeklo i dole, ništa nije gnjecavo, kao da sam pekla testo pa dodala sve nakon toga! Znači savršeno! Hrskavo...
    Jedino što ću brašno i puter sledeći put u blender, jer mi je besmisleno da radim rukama mislim da mi to neće ničemu odmoći, nego pomoći. Ovako sa rukama mora da stoji bar sat u frižideru da bi posle mogla lepo da ga oblikujem. Kako to nisam čekala, trakice i poklopac su malo traljavi, ali svejedno! Jako sam zadovoljna! Čekam da ga probaju i drugi (ako ga sama celog ne pojedem!) Hvala puno! Objaviću na svom blogu uz komentare i poslati ti link, a imam posebnu sliku za tebe i poslaću ti je na mail!
    E, da i samo jedno pitanje: da li postoji neka posebna tehnika vađenja ovog kiša iz tepsije, moj je minimalno popucao u toku vađenja! Nije baš malo ni tanko tih 28cm!
    Još jednom hvala za recept, divan je!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Bjanka, strasno se radujem sto tis e dopada i sto joe dobro ispalo...! Nikakva naravno nauka nije u pitanju...videla sam sliku koju si mi poslala (bas si zlatna...!)i smatram da si ti previse kriticna prema tebi...jako lepo izgleda...! Sto se tice vadjenja iz pleha tice...moras da sacekas najmanje 20 minuta, pre toga je ona jako mekana...Posto je ja pecem na papiru za pecenje, usavrsila sam ovu tehniku...stavim tanjir za sluzenje na sto (potpuno ravan naravno),uzmem tepsiju na levu ruku...desnom uzmem kraj papira za pecenje i povucem sve zajedno na tanjir...to naravno moras brzo da izvedes....kada je quiche na tanjiru onda nije nikakav problem izvuci hartiju...ja tako radim ali nikada odmah..!
      U poverenju: i ja testo pravim u robotu...imam onog velikog Kenwood-a i svaki put kada prodjem pored njega ja ga poljubim...ok je da se zna kako se testo rucno pravi...ali ako moze lakse...!
      hvala tebi..!
      p.s. djaci iz druge klupe su obicno jako dobri djaci...!

      Elimina
    2. Dobila sam djacku kecelju, rukavice i sve iz tvoje skole :)
      Uf Kenwood Chef je nešto o čemu sanjam! I svi roboti u kuhinju su kod mene više nego dobrodošli! Blago tebi! Da se ja pitam, moja kuhinja bi izgledala kao lab!
      Btw. kritičari (koji su gori od mene, a ja sam kao što si već primetila nemilosrdna) su ocenili sa 10, balans kiseline, mekoće, vlažnosti, kremaste strukture i količinu fila u odnosu sa testom! I te kockice (a ne ribanje sira), količina slanine, ma znaš ti to bolje od mene, ali stvarno sve pohvale! Ja sam se držala recepta ko pijan plota u smislu gramaža (sem što je spanać, a ne zelje, ali količina vlažnosti u listovima je otprilike ista nakon prženja) i stvarno je BINGO! Možda sam samo pekla 7 minuta više (never trust your owen). Eto moram još jednom, skoro da ništa bolje nisam napravila u kuhinji ovog tipa! Hvala još jednom, preporučujem svima i sigurno nastavljam da kuvam još koje jelo po tvojim instrukcijama!
      I da, naravno izvadila sam ga odmah (kao da se ne bi pario), isti sistem i ja bez papira ne pečem ništa, ali sam uranila... eto jedina greška!

      Elimina
    3. vidim, vidim....nista ne promice oku..! Moj Kenwood chef je vec dosta star...imam ga sigurno jedno 4 godine.Za mesenje testa je sjajan zaista...dosta je neunistiv jer je sav od celika ali moram za jednu glupost da ga kritikujem (u stvari nije to bas neka glupost)..jedna od stvari koja se najcesce radi sa tim robotima je ono tanko secenje krompira, sargarepe i sl..pa mozze tanje, malo deblje itd...Veruj mi, ta rupa u koju ti treba da stavis krompir da bi ga on isekao na koturove je toliko mala da jedan krompir malo veci od srednje velicine unutra NE MOZE DA UDJE...!!!!!!!!!!!!!! Znaci, moras na pola da ga seces a onda to nije to...Kada sam to uvidela samo sto g anisam kroz prozor bacila...u stvari da sam mogla, bacila bih kroz prozor onoga ko ga je osmislio....ima jos jedna stvar koja kod njega ne valja: obicno su ti roboti tako koncipirani da sve ono sto seckas, rendas pada u tu glavnu vanglu jer je taj deo koga ti menjas iznad glavne vangle...to je i logicno....e, kod Kenwood-a to nije tako nego je taj deo koji ti menjas na suprotnoj strani od glavne vangle pa onda to sto seckas ili rendas ili ti pada na radnu povrsinu ili moras da podmeces neku tvoju vanglu a to sve znaci da on mora da ti stoju na sred stola da bi sve to mogla da uradis posto obicno normalni ljudi nisu hobotnice nego samo dve ruke imaju...!!!!! Kao da ga je pravio neko ko o kuvanju ne zna nista.... Pre njega sam imala nekog Bosh-a koji je bio fantastican i zgodan za upotrebu...logican....ALi dobro, toliko sam ga platila da bas da ga menjam ne mogu....
      Elem, drago mi je da je bio Bingo...ja takve stvari jako cesto pravim i postiracemo nesto novo...
      Na greskama se uci...naravno...
      pozdrav iz vrelog Rima

      Elimina
    4. http://www.bjanka.net/2012/06/srpski-spanac-u-francuskom-odelu-kis.html
      Evo ga! Nisam te obrukala! :)

      Elimina
    5. Kakvo brukanje - kakvi bakraci...!

      Elimina
  4. Dobila sam nedavno "porudžbinu" da spremim nešto sa spanaćem. Odmah mi ovo pade na pamet, i napravih i ja :) Malčice sam odstupila od recepta - stavila celih 800 g očišćenog spanaća (kupila smrznut, dve kutije po 400 g, svež je bio nikakav u ponudi tog dana), a Brie nisam našla, pa uzela neki plavi sir, pakovanje od 100 g. Jaja bila sitna pa sam stavila 4. A slaninicu sam samo pobacala po vrhu, da bi se malo zapekla. I super je to ispalo, zadovoljna sam vrlo, kiš je prilično "freshy", a ukus konkretan. Jedino se plavac-sirac skoro zagubio ukusom, pokrio ga spanać, ko bi rekao. E da, ne škripi ništa :)
    Brzinski škljoc na šporetu.
    Pozdrav!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Bas mi je drago sto si bila zadovoljna...gledaj bre, ovo su sve samo ideje, uvek nesto moze da se promeni...svi mi kuvamo za nas po nasem ukusu ! Od svega je najvaznije da spanac ne skripi pod zubima, ali cini mi se da se ti tanini (tako mije muz objasnio...agronom..!) prilikom zamrzavanja gube...
      Videla sam i sliku, htela da ostavim komentar ali mi stalno izlzi neka greska...na kraju sam odustala.:!
      Pozdrav

      Elimina
    2. Nije samo zbog ukusa, ja recimo uvek gledam da u receptu nemam nekakvih čudnih brojeva tipa 167 g nečega, a viđam i to, kad se prebaci iz nekih grugih mera u grame, pa ispadne tako nešto. Primer, ako je tamo negde stick putera 115 g i to je nekom standardno pakovanje, meni nije i ja ću da stavim moje standardno pakovanje od 125 g i prilagodim recept. Tako je i sad bilo sa spanaćem, bilo ga je 800 g, šta bih radila sa 100 g odmrznutog ako mi ostane. Kapiraš. Ali uvek gledam da ne narušim mnogo neke odnose sastojaka, i uglavnom ispadne ok. A i kad ne ispadne - moj krov, moje merdevine :)

      Suma suamrum, hvala na receptu i inspiraciji :)

      Elimina
    3. Kapiram, naravno..ja to obicno radim sa secerom u americkim i engleskim receptima....tamo gde bi normalan covek satavio 150-200 gr secera oni redovno stave 350-400..jednostavno su naviknuti na preterano slatke stvari a ja nisam...to radim zatvorenih ociju...
      Nema na cemu...

      Elimina
  5. Ovo sam pravila vec nekoliko puta i evo nove fotke dodala. Svi su apsolutno odusevljeni sa kisom. I testo je tako dobro i lagano za rad!
    http://www.bjanka.net/2012/06/srpski-spanac-u-francuskom-odelu-kis.html

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Bas mi je drago, zaista....ja ih cesto pravim menjajuci sastojke naravno...quiche je uvek sjajan dzoker! samo da nam jesen stigne pa i jesenje ukuse da preetvaramo u quiche...

      Elimina